Τώρα είναι Σεπτέμβριος 24th, 2017, 4:54 pm

Ώρα




Σύνδεση


Anonymous


Αναζήτηση


Σύνδεσμος Δ. Συζήτησης

Σύνδεσμοι

phpbbgr.com

phpbbgr.com

phpbbgr.com

phpbbgr.com

phpbbgr.com

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων
phpbbgr.com









Δημιουργία νέου θέματοςΔημιουργία απάντησης Σελίδα 1 από 1   [ 6 Δημοσιεύσεις ]
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: φουσκωμα lipo
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Φεβρουάριος 17th, 2015, 1:45 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Ιανουάριος 20th, 2014, 6:15 pm
Δημοσιεύσεις: 10
καλημερα
εχω μια 4s 5500mah wild scorpion με οχι παρα πολλους κυκλους στο ενεργητικο της
στις τελευταιες χρησεις δεν αποφορτιζει μεχρι την ονομαστικη της ταση-φτανει μεχρι 15,2 volt στην καλυτερη-, πρηζεται αρκετα κατα τη διαρκεια του παιχνιδιου,και ζεσταινεται επισης
δοκιμασα να την αποφορτισω με το φορτιστη,και παλι ομως δεν επεφτε κατω απο τα 15,2 βολτ

καμια ιδεα για το αν σωνεται η αν ειναι επικινδυνη πλεον η χρηση της?

υγ το esc kanei cut off sta 3,7v ανα κελι,ολες οι υπολοιπες μπαταριες δουλευουν σωστα---


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: φουσκωμα lipo
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Φεβρουάριος 25th, 2015, 12:11 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Ιανουάριος 20th, 2014, 6:15 pm
Δημοσιεύσεις: 10
κανεις διαβασμενος επι του θεματος ρε παιδια?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: φουσκωμα lipo
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Φεβρουάριος 26th, 2015, 3:34 am 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Ιανουάριος 4th, 2011, 11:48 am
Δημοσιεύσεις: 1135
Τοποθεσία: Νέα Φιλαδέλφεια
Παράθεση:
Γενικά περί ηλεκτρικών στοιχείων

Ένα ηλεκτρικό στοιχείο είναι "αποθήκη" χημικής ενέργειας που με κατάλληλη συνδεσμολογία, μπορεί να μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια.
Έχουμε δύο είδη ηλεκτρικών στοιχείων: τα πρωτογενή και τα δευτερογενή στοιχεία.
Στο πρωτογενές στοιχείο πραγματοποιείται μία χημική αντίδραση που δεν αναστρέφεται.Όταν εξαντληθεί η χημική ενέργεια του στοιχείου,δεν μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο.-βλέπε απλές ή αλκαλικές μπαταρίες.
Το δευτερογενές στοιχείο, όταν αποδόσει την χημική του ενέργεια μπορεί να να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση. Αυτό γίνεται κάνοντας την ανάποδη "διαδικασία", δηλαδή δίνοντάς του ηλεκτρική ενέργεια, που αποθηκεύεται σε αυτό σαν χημική ενέργεια. Αυτή η εργασία ονομάζεται φόρτιση (ή επαναφόρτιση),και όχι φόρτωση,τα φορτηγά φορτώνουμε
Τα πρωτογενή στοιχεία τα λέμε επίσης ξηρά στοιχεία, ενώ τα δευτερογενή συσσωρευτές μπαταρίες στη γλώσσα μας.
Παμ παρακάτω...
Η τάση των στοιχείων
Κάθε στοιχείο έχει μία τάση, και η οποία εξαρτάται από την χημική σύνθεση των δύο ηλεκτροδίων. Η μονάδα τάσης είναι τα Volts (V).
Η τάση που εξαρτάται από το είδος του στοιχείου είναι ονομαστική. Δηλαδή πρακτικά θα έχει αυτή την τάση, αλλά όταν το στοιχείο είναι 100% φορτισμένο η τάση θα είναι λίγο μεγαλύτερη από την ονομαστική,και φυσικά όσο αδειάζει η τάση μειώνεται.
Παράδειγμα: ένα στοιχείο Ni-Cd έχει ονομαστική τάση 1,2 V. Αμέσως μετά την φόρτισή του η τάση κυμαίνεται στα 1,35-1,4 V, ενώ αντίθετα όταν η τάση πέσει στα 1,1-1,0 V είναι ουσιαστικά άδειο.
Η οναμαστική τάση που δείχνουν τα στοιχεία χωρίς φορτίο(δηλ όταν δεν παρέχουν ενέργεια) είναι πλασματική. Ετσι ένα πρακτικά άδειο στοιχείο Ni-Cd μπορεί να δείχνει χωρίς φορτίο 1,2 V αλλά μόλις δεχθεί φορτίο να δείξει την πραγματική χαμηλή του τάση. Για το λόγο αυτό,τάση μετράμε πάντα υπό φορτίο. ;)
Χωρητικότητα
Το ενδιαφέρον μοντελιστικά (και όχι μόνο)χαρακτηριστικό μιας μπαταρίας είναι η χωρητικότητά της. Η χωρητικότητα που γράφουν μας δείχνει την θεωρητική διάρκεια που μπορεί να ξεφορτίζεται ένα στοιχείο με κάποιο σταθερό ρεύμα.
Με λίγα λόγια η χωρητικότητα είναι το γινόμενο του χρόνου (σε ώρες "h") επί την ένταση του ρεύματος (σε αμπέρ "A" ή σε μιλιαμπερ "mA") οπότε και εκφράζεται αντίστοιχα σε: αμπερώρια (Ah) ή μιλιαμπερώρια (mAh)
Για παράδειγμα, μία μπαταρία με χωρητικότητα 500 mAh μπορεί να δίνει ρεύμα 500 mA για 1 ώρα, ή 250 mA για 2 ώρες ή 50 mA για 10 ώρες κ.ο.κ.Βέβαια στη πράξη όσο μεγαλώνει το ρεύμα εκφόρτισης, τόσο μειώνεται ο θεωρητικός χρόνος και αντίστροφα όσο μικραίνει το ρεύμα τόσο μεγαλώνει ο χρόνος.
Αυτά για τα στοιχεία...ας δούμε στη συνέχεια πως αυτά τα στοιχεία μας κάνουν τις ...
Μπαταρίες
Αν συνδέσουμε 2 ή και περισσότερα στοιχεία τότε έχουμε μια συστοιχία ή αλλιώς μια στήλη στοιχείων ή απλά όπως λέμε μια μπαταρία.Τα στοιχεία μπορούμε να τα συνδέσουμε σε διάφορες διατάξεις ανάλογα τις εφαρμογές και τις απαιτήσεις μας σε τάση και χωρητικότητα.
Τα είδη των μπαταριών στα γρήγορα
Μπαταρίες εμπορίου ξηρού τύπου (απλές ενισχυμένες και αλκαλικές) με ονομαστική τάση 1.5V,αλλά κυκλοφορούν και 9βολτες, 4,5 και 3 Volt ειδικών χρήσεων,και δεν μας πολυενδιαφέρουν μοντελιστικά.
Αυτές τις μπαταρίες τις χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟΝ για πομπό και ΜΟΝΟΝ σαν εφεδρικές αν δεν μπορούμε να φορτίσουμε το κυρίως πακάκι του πομπού μας.Και τονίζω του ΠΟΜΠΟΥ διότι είναι εγκληματικό να βάλουμε μπαταρία αλακιλή ή απλή σε πακάκι δέκτη σε ένα μοντέλο των 300+€...
Μπαταρίες Μολύβδου:(Pb)Είναι οι μπαταρίες που κάθε αυτοκίνητο έχει και από μία (τουλάχιστον)Η ονομαστική τάση κάθε στοιχείου τους είναι τα 2,25V,και έχουν μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα αλλά και βάρος.Διακρίνονται σε ανοιχτού τύπου (με υγρά) και τύπου "τζελ".Μπορούν να δώσουν μεγάλες ποσότητες ρεύματος,αλλά σντιπαθούν το κρύο τα χτυπήματα,και τις βαθειές εκφορτίσεις,γι αυτό καλό είναι μόλις τελειώνουμε τη μοντελιστική μας μέρα να τις βάζουμε άμεσα για φόρτιση.Χρησιμοποιούνται κατά κόρον στα μιζόκουτα ή στα fly box σε αερομοντέλα/ελικόπτερα αν και τώρα τελευταία αρχίζουν να παραγκωνίζονται από τις LiPo όλο και πιο πολύ...
Μπαταρίες Νικελίου-Καδμίου: Ni-Cd
Είναι οι 3τες παλιότερες μοντελιστικά μπαταρίες μετά τις μολύβδου και τις απλές.Οι Ni-Cd επαναφορτίζονται εύκολα, μπορούν να δώσουν μεγάλα ρεύματα εκφόρτισης,αποθηκεύονται το ίδιο εύκολα,αντέχουν την κακομεταχείρηση σε σχέση με τους άλλους τύπους,και μπορούν να αποδόσουν αρκετούς κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης και για την τιμή αγοράς τους είναι η φθηνότερη επιλογή. ;)
Τι προσέχουμε στις μπαταρίες Ni-Cd
-δεν τις κρατάμε για παραπάνω από 3 με 4 χρόνια.Μια Ni-Cd που έχει χάσει το 10-15% της απόδοσής της είναι πρακτικά άχρηστη για πτήση και θεωρητικά καλή για ένα ηλεκτρικήνιτο αμάξι αλλά όχι για τις απαιτήσεις ενός αγώνα.
-Η αργή φόρτιση έιναι η ασφαλέστερη και αποδοτικότερη.Αν κάνουμε ταχεία φόρτιση πάνω από 4 φορές θα κάνουμε και μια ή 2 αργές για να ισορροπήσουν τα στοιχεία μεταξύ τους.
-Εκφορτίζουμε πάντα το στοιχείο μετά τη χρήση στη τάση που ορίζει ο κατασκευαστής.
Και πάμε ολοταχώς στις...
Ni-MH
Οι μπαταρίες με στοιχεία Νικελίου-Υδριδίου-Μετάλλου (Nickel Metal Hydride, Ni-MH) κατασκευάστηκαν για να σταματήσει η χρήση του Καδμίου που θεωρείται πολύ τοξικό για το περιβάλλον.
Οι Ni-MH έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με τις Καδμίου αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα των υψηλών ρευμάτων που έχουν οι Καδμίου,ούτα αντέχουν βάρβαρες καταπονήσεις.Βέβαια για το 80% των εφαρμογών είναι παρα πολύ καλές.(και φιλικές στο περιβαλλον φυσικά)
Σειρά έχουν οι
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου-πολυμερούς (Li-Io-Po) ή Li-Po για συντομία.
Οι Li-Po λοιπόν,(!) έχουν ονομαστική τάση 3,7V το κάθε στοιχείο (cell) και τάση τους κυμαίνεται από 4,2 Volts όταν είναι φορτισμένα, έως τα 3 Volts όταν εκφορτιστούν.Τα Li-Po στοιχεία είναι πολύ ελαφριά σε σχέση με όλα τα κλασικά στοιχεία Ni-Cd-NiMH,Pb.Η ικανότητά τους να παρέχουν υψηλά ρεύματα τα κάνουν πολύ ενδιαφέροντα στο κόσμο του μοντελισμού και όχι μόνο.Το κακό προς το παρόν είναι η μικρή διάρκεια ζωής τους,(50-80 φορτίσεις)ειδικά αν εκφορτίζονται με υψηλά ρεύματα.
Συστοιχίες Li-Po:
Ας πάρουμε ένα στοιχείο Li-Po χωρητικότητας 1000 mAh, που μπορεί να δώσει μέγιστο ρεύμα 10Α.
το ονομάζουμε "2S1P" ή σκέτο "2S" όταν περιέχει 2 στοιχεία σε σειρά.Η τάση του είναι 2x3,7V = 7,4V και χωρητικότητα 1x1000mAh = 1000mAh. Το μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης φυσικά παραμένει στα 10Α.
"2S2P" Εδώ η μπαταρία περιέχει συνολικά 4 στοιχεία που:
είναι σε δύο ίδια πακέτα (από δύο στοιχεία το καθένα σε σειρά),και ενωμένα παράλληλα,
ή σε δύο ίδια πακέτα (από δύο στοιχεία το καθένα κολλημένα παραλληλα),και ενωμένα σε σειρά.
Φόρτιση
Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή!Αν οι τιμές της τάσης ή της έντασης κατά την φόρτιση είναι μεγαλύτερες από τις επιτρεπόμενες, υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης!Οι LiPo δεν συγχωρούν αμελείς χρήστες και πολύ εύκολα μπορούν να μεταβάλλουν προς το μαύρο τη διακόσμηση στο σπίτι μας σε χρόνο μηδέν...οι φλόγες από ένα στοιχείο LiPo φτάνουν τα 4 μέτρα και η πυροσβεστική δε θα προλάβει τίποτα...Ακολουθούμε λοιπόν τις οδηγίες του κατασκευαστή και αν έχουμε αμφιβολία ή έλλειψη στοιχείων καταφεύγουμε στον χρυσό κανόνα φόρτισης:
Η μέγιστη τάση φόρτισης για κάθε στοιχείο (σε σειρά) είναι 4,235V, Βέβαια στη πράξη η τάση φόρτισης δεν ξεπερνάει τα 4,2V ή στα 4,15V για ποιο ασφάλεια,και μέγιστο ρεύμα φόρτισης στο 1C.
Επιπλέον,μπορούμε να φορτίσουμε Li-Po σε φορτιστή/πρόγραμμα Li-Io, αρκεί να επιλεχθεί σωστά οαριθμός των στοιχείων και η τιμή ρεύματος το 1C. Δεν επιτρέπεται όμως να φορτίσουμε Li-Io σε πρόγραμμα LI-Po!
Προφυλάξεις
Μην αφήνετε μόνες τις μπαταρίες λιθίου (αλλά και γενικά μπαταρίες) σε φόρτιση.Χρειάζονται επίβλεψη πολύ συχνά,να τις αγγίζουμε με το χέρι για να αντιληφθούμε πιθανή αύξηση της θερμοκρασίας.Καλό είναι ο χώρος φόρτισης να είναι από άφλεκτα υλικά γύρω και πάντα στο δωμάτιο φόρτισης να υπάρχει πυροσβεστήρας.
Δεν τρυπάμε φορτισμένο στοιχείο και δεν φορτίζουμε LiPo που έχει φουσκώσει.Είναι για πέταμα απλά και τέλος.Επίσης για κανένα λόγο δεν τη φορτίζουμε ανάποδα!
Αν το μοντέλο μας με τις Li-Po είχε βίαιη προσκρουση,βγάζουμε τις μπαταρίες έξω και τις αφήνουμε 30-45 λεπτά για να διαπιστώσουμε αν θα παρουσιάσουν καμιά αλλάκοτη αντίδραση (πχ καπνό) ή όχι.

Αποθήκευση και συντήρηση
Οι Li-Po έχουν μικρό βαθμό εκφόρτισης στην αποθήκευση. Θεωρητικά αυτό σημαίνει τις φορτίζουμε σήμερα και να τις χρησιμοποιήσουμε μετά από 6 μήνες!!.Όμως στη πράξη τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά.
Οι Li-Po δεν πρέπει να μένουν πλήρως φορτισμένες για περισσότερο από ένα μήνα,χάνουν την ικανότητα πλήρης αποθήκευσης ενέργειας και γενικά η απόδοσή τους πέφτει.Καλό είναι για μακρόχρονη αποθήκευση,να φυλάσσονται σε δροσερό μέρος,ακόμα και στο θάλαμο συντήρησης του ψυγείου.Στη μακρόχρονη αποθήκευση πρέπει να ελέγχεται η τάση τους να μην πέσει κάτω από τα 3,0V (ανά στοιχείο). Αν πλησιάζει η στιγμή που θα συμβεί κάτι τέτοιο,φορτίζουμε στο 5-10%.
Απορριψη-ανακύκλωση
Δεν απαιτούν ιδιαίτερη μεταχείριση στο θέμα της απόρριψης.Απλώς τις εκφορτίζουμε και τρυπάμε τα στοιχεία με τρυπάνι 3-4 mm ή καρφί και τις αφήνουμε σε αλατόνερο για μια βδομάδα.Μετά τις πετάμε κανονικά στα σκουπίδια.

http://rc-tunerz.com/viewtopic.php?f=50&t=34

_________________
Ελληνικό Φόρουμ Μοντελισμου http://www.rc-tunerz.com/index.php
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: φουσκωμα lipo
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάρτιος 12th, 2015, 3:11 pm 
Drift Support
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Φεβρουάριος 23rd, 2011, 2:21 pm
Δημοσιεύσεις: 538
Όνομα: Νίκος Γεωργιάδης
To ESC σου είναι ρυθμισμένο να σταματά στα 3,7*4=14,8Volts. Το να έχει η μπαταρία μετά 15,2Volts δεν είναι και περίεργο... Το ότι ζεσταίνεται και φουσκώνει όμως είναι θέμα...

Πιθανολογώ πως "την έχει ακούσει" κάποιο από τα κελιά. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορεί να πάρει όσο ρεύμα μπορούν τα υπόλοιπα, με αποτέλεσμα να αδειάζει πιο γρήγορα. Έτσι όταν τα άλλα κελιά έχουν πχ. 3,8Volts αυτό πέφτει στα 3,5 (υποθετικό νούμερο). Επειδή το ESC δεν μπορεί να "δει" το κάθε κελί χωριστά αλλά μόνο τα Volts στο σύνολο, κάνει cut off πριν αδειάσουν καλά όλα τα κελιά (3,8+3,8+3,8+3,5=14,8Volts). Αφού σταματήσεις να παίζεις το κελί θα ξανανεβάσει τάση και θα βλέπεις όλα τα κελιά με την ίδια τάση περίπου. Αν έχουν 2 κελιά πρόβλημα τότε ίσως να κόβει πιο νωρίς ακόμα.

Αν έχεις κάποιο buzzer, βάλε το πάνω και παίξε χωρίς cut off μέχρι να βαρέσει. Μέτρα τα κελιά εκείνη τη στιγμή και θα δεις αν και πιο έχει πρόβλημα.

Με τι φορτιστή γεμίζεις την μπαταρία? Σε πόσα αμπέρ και πόση ώρα παίρνει περίπου?

_________________
Νίκος! :)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: φουσκωμα lipo
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάρτιος 16th, 2015, 8:42 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Ιανουάριος 20th, 2014, 6:15 pm
Δημοσιεύσεις: 10
ειχα καιρο να μπω ευχαριστω για τις απαντησεις
μεχρι προτινως φορτιζα με εναν hyperion μικρο,πλεον φορτιζω με εναν φτηνο της yuki παντα με 1c


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: φουσκωμα lipo
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάρτιος 20th, 2015, 1:40 pm 
Drift Support
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Φεβρουάριος 23rd, 2011, 2:21 pm
Δημοσιεύσεις: 538
Όνομα: Νίκος Γεωργιάδης
Υποθέτω πως φορτίζεις σε balance mode...

Από φόρτιση δεν βλέπω να έγινε το πρόβλημα. Οι υπόλοιπες μπαταρίες είναι ίδιες με αυτή που έχει το πρόβλημα?
Σε τι μοντέλο τις παίζεις, πόσα αμπέρ είναι το ESC και πόσα "C" οι μπαταρίες?

_________________
Νίκος! :)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματοςΔημιουργία απάντησης Σελίδα 1 από 1   [ 6 Δημοσιεύσεις ]


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
twilightBB Style by Rc-Tunerz.com RC-Tunerz.com


Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com