Τώρα είναι Σεπτέμβριος 27th, 2017, 12:55 am

Ώρα




Σύνδεση


Anonymous


Αναζήτηση


Σύνδεσμος Δ. Συζήτησης

Σύνδεσμοι

phpbbgr.com

phpbbgr.com

phpbbgr.com

phpbbgr.com

phpbbgr.com

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων
phpbbgr.com









Δημιουργία νέου θέματοςΔημιουργία απάντησης Σελίδα 1 από 1   [ 15 Δημοσιεύσεις ]
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάρτιος 10th, 2011, 10:30 am 
Ειδικευόμενος
Ειδικευόμενος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Ιανουάριος 4th, 2011, 1:26 pm
Δημοσιεύσεις: 1839
Τοποθεσία: Κοντά στην Ακρόπολη...
Από τα μικρά μας "δεκαράκια" μέχρι τα γιγάντια μοτέρ των 50-60 κυβικών σε μερικά αεροπλάνα οι κινητήρες μεθανόλης των μοντέλων χρησιμοποιούν το περίφημο μπουζί θέρμανσης.Αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από μια αντίσταση θέρμανσης φτιαγμένη από πλατίνα ή ιρίδιο κολλημένη πάνω σε ένα μικροσκοπικό κομμάτι μετάλλου διαμορφωμένο έτσι ώστε το ένα άκρο της να είναι στο κυρίως σώμα του μπουζί που βιδώνει στον κινητήρα,και το άλλο να είναι μονωμένο σε έναν κεντρικό ακροδέκτη.
Πως δουλεύει αυτό το μπουζί.
Αρχικά το μικρό συρματάκι του μπουζί θερμαίνεται από μια εξωτερική πηγή με τάση όχι μεγαλύτερη από 1,5 Βόλτ,τη λεγόμενη και μπαταρία έναρξης ή έναυσης ή και απλά "μπουζόπιπα".Η μπαταρία λοιπόν θερμαίνει το μπουζί και το κάνει να φωτοβολεί με ένα πορτοκαλοκόκκινο φώς.Όταν λοιπόν στο θάλαμο καύσης φτάσει η σωστή σε αναλογία ποσότητα καυσίμου και το μπουζί είναι αναμένο,έχουμε ανάφλεξη και άρα το μοτέρ παίρνει μπροστά.μόλις το μοτέρ αρχίζει να λειτουργεί αποσυνδέουμε τη μπαταρία και η συνέχιση του έργου γίνεται από το ήδη πυρακτωμένο νήμα του μουζί που δεν προλαβαίνει να σβήσει.Έτσι λοι]πόν αφαιρώντας τη μπαταρία το μοτέρ λειτουργει στο ρελαντί χωρίς άλλη εξωτερική "βοήθεια".
Κατηγορίες και είδη μπουζί: θερμό ψυχρό,μακρύ-κοντό:άλλος ένας πονοκέφαλος...
Πραγματικά με τόσους δεκάδες κατασκευαστές κινητήρων και μπουζί με τον καθένα να προτείνει το δικό του,η σύγχιση είναι βέβαιη...το πως θα βγάλουμε άκρη με ένα αγνώστου πατρός μουζί χρειάζεται πείρα και παρατηρητικότητα...
Θερμό μπουζί:η βασική του διαφορά είναι πως έχει λεπτότερη αντίσταση θέρμανσης από τα ψυχρότερα,"τραβάει" λιγότερο ρεύμα,και είναι κατάλληλο για κρύο καιρό και χαμηλό ποσοστό νίτρου και γενικά "ήρεμους"κινητήρες.
Ψυχρό μπουζί:παχύτερη αντίσταση θέρμανσης καταναλώνει περισσότερο ρεύμα,και είναι κατάλληλο για υψηλόστροφα μοτέρ και [μεγάλα ποσοστά νίτρου.
Ας πάρουμε από την αρχή τα βασικά και τι πρέπει να προσέξουμε:
Παρακάτω είναι μια λίστα με τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες σε απλούς (stock) κινητήρες:

Κινητήρες On-road
1- Μοτέρ .12 to .18 και 20% nitro θέλουν μπουζί medium
2- Μοτέρ .21 engines και 30 nitro θέλουν μπουζί medium-cold

Κινητήρες Off-road
1- Μοτέρ .12 to .18 και 20% nitro θέλουν μπουζί medium ή hot
2- Μοτέρ .18 to .21 και πάνω με 30% nitro θέλουν μπουζί medium
Για αγωνιστικά μοτέρ (modified) ο πίνακας των μπουζί πηγαίνει προς το "ψυχρότερο" μέρος της κλίμακας...

Καλά όλα αυτά,αλλά ποιο τέλος πάντων μπουζί είναι κατάλληλο για τις ανάγκες μας;
Εδώ είναι το μεγάλο μπέρδεμα...ο κάθε κατασκευαστής οραματίζεται τη δική του κλίμακα θερμού ψυχρού για να μπει στο πάνθεον της ιστορίας του μοντελισμού αλλά δεν είναι ο μόνος:Ο κάθε ένας θέλει τη θέση αυτή με αποτέλεσμα ένα χάος στον κόσμο των μπουζί και των μοτέρ...
Οργάνωση μπουζί:
Ένας απλός τρόπος-μάλλον δύο κυριολεκτικά υπάρχουν για να φέρετε σε μια τάξη αυτό το χάος:Κρατήστε το μπουζί του κατασκευαστή-ακόμα και καμμένο-και προσπαθήστε να βρίσκετε ένα παραπλήσιο κάθε φορά που ψάχνετε μπουζί:
Κοιτάζοντας το πάχος του στοιχείου θέρμανσης βρίσκουμε αναζητούμε ίδιου βαθμού ψυχρότητας,και φυσικά ίδιου μήκους!Ειδικά το μήκος είναι πολύ σημαντικό:μην πάρετε ένα μπουζί μακρύτερο από το στανταρ σας και προεξέχει στο θάλαμο καύσης...είναι σίγουρο πως μόνο καταστροφή θα φέρει...
Ο δεύτερος τρόπος-αφού έχουμε ίδιο μήκος πάντα-είναι με μέτρηση στο ρεύμα που τραβάει το "μαμά" μπουζί μας:αν το νέο μπουζί τραβάει το ίδιο ή πολύ παραπλήσιο είμαστε οκ.Να θυμάστε πως περισσότερο ρεύμα=ψυχρότερο μπουζί.Πάρτε λοιπόν το πολύμετρό σας ή κάποιον που να ξέρει να μετρά ρεύμα και κρατήστε σημειώσεις σε μια γκάμα υποψήφιων μπουζί...
Μερικές μικρές συμβουλές:
-Μην πηγαίνετε για παιχνίδι με ένα μπουζί!:ο νόμος του [Μέρφυ καραδοκεί και είναι σχεδόν σίγουρο πως όλα θα δουλέψουν τέλεια μέχρι να αποσυνδέσετε τη μπουζόπιπα...
-Μην περιμένετε με το μαμά μπουζί να παίξετε για πάντα:Το πλέον αναλώσιμο μετά το καύσιμο είναι,και καλό είναι σε κάθε παιχνίδι να το τσεκάρετε και στην πρώτη παραμόρφωση να το αλλάζετε.
-Έχετε πάντα μαζί σας 2-3 ή και 5 μπουζί.αν όμως αρχίζει το μοτέρ αδικαιολόγητα να τα καίει το ένα πίσω από το άλλο έχετε θέμα ρύθμισης ή μηχανολογικής ζημιάς.
-Για τους αγωνιζόμενους:έχετε πάντα έτοιμα μπουζί για το μοτέρ σας αλλά ΟΧΙ 100% καινούργια! Καλό είναι να έχουν δοκιμαστεί με μισό ή ολόκληρο ντεπόζιτο για τυχόν αλλαγές και να είστε σίγουροι ότι δουλεύουν!Έχε τύχει πολλές φορές καινούργιο μπουζί να μην δουλέυει με αποτέλεσμα χαμένος αγώνας...

Πως "διαβάζουμε" ένα μπουζί:
Μετά από 1-2 ντεπόζιτα βγάλτε και παρατηρήστε το ]μπουζί:
-Λαδωμένο και "υγρό" είναι σημάδι πλούσιου μείγματος-φυσιολογικό όταν στρώνετε
-Αλλοίωση στο χρώμα του μπουζί,"μπλέδιασμα"ή παραμορφωμένη -ξεκολλημένη αντίσταση:φτωχό μείγμα ή προανάφλεξη,ή ακατάλληλο μπουζί.
- Ελαφρά καφετι : Οριακά σωστή ρύθμιση μείγματος,ή αγωνιστική ρύθμι]ση...αν και είναι -οριακά έστω-στην σωστή περιοχή χρειάζεται πείρα και προσοχή εδώ.
- Ελαφρά καφετί-χρυσαφί χρώμα:Η τελειότερη ρύθμιση για αγωνιστική χρήση:αν είναι και ο θάλαμος καύσης στο ίδιο χρώμα έχετε πετύχει τη σωστότερη ρύθμιση.
-Ανοιχτό χρυσό και κάπως υγρό με το συρματάκι να γυαλίζει σαν καινούργιο:Η τέλεια ρύθμιση για την αλάνα: μοτέρ με σχεδόν μάξιμουμ απόδοση,ελαφρώς πλούσιο μείγμα,ότι πρέπει για καθημερινή χρήση.[ν]
-Αντίσταση άσπρη με σημάδια φθοράς:Φτωχό μείγμα!εδώ έχουμε ένα μπουζί που οριακά είναι έτοιμο να παραδώσει πνεύμα [και σύρμα) στο έλεος του πιστονιού...πετάξτε το,,και ρυθμίστε σε πιο πλούσια περιοχή.

-->Να θυμάστε,το άνοιγμα του επάνω μέρους του μοτέρ,και η παρατήρηση του χρώματος του μπουζί,αλλά και του θαλάμου καύσης σε τακτική βάση,είναι η καλύτερη πρόληψη για ζημιές και αστοχίες:Και φυσικά ο καλύτερος οδηγός επιλογής μπουζί.... ;)


Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

_________________
Ελληνικό Φόρουμ Μοντελισμου http://www.rc-tunerz.com/index.php

Εικόνα Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Kyosho AXIS EX,Inferno DX,Inferno MP777,V-one,FW-O5,
Serpent Vector,Serpent Quattro. Thunder Tiger Panda,Tamiya FF01,Xray T1 FK05,TRINITY SWITCHBLADE 10,Sig Piper Cub, Kyosho Ultima RB type R EVO ,Kyosho Lazer ZX-5 ;)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Νοέμβριος 5th, 2011, 8:59 am 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Οκτώβριος 24th, 2011, 5:32 pm
Δημοσιεύσεις: 144
το μπουζι μου εμενα ειναι χρωματος καφετι και λιγο χρυσο αλλα ο θαλαμος καυσης ειναι χρυσος!!!!

Τι ειναι καλο η κακο?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Νοέμβριος 5th, 2011, 4:15 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Μάιος 1st, 2011, 1:53 am
Δημοσιεύσεις: 51
Πολύ καλός οδηγός και χρήσιμος.
Να προσθέσω κι εγώ έναν γρήγορο ''χάρτη'' από την O.S. (άποψη μου έχει τα καλύτερα μπουζί.)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Νοέμβριος 5th, 2011, 4:18 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Μάιος 1st, 2011, 1:53 am
Δημοσιεύσεις: 51
Και άλλον έναν , ποιο αναλυτικό.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Νοέμβριος 14th, 2011, 4:27 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Νοέμβριος 4th, 2011, 8:14 pm
Δημοσιεύσεις: 11
μπραβο για την δουλεια.ειναι χρησιμο για καποιον σαν και μενα που δεν εχει καταστημα στην περιοχη του και ψαχνεται μονος του.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Νοέμβριος 14th, 2011, 5:27 pm 
Ειδικευόμενος
Ειδικευόμενος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Ιανουάριος 10th, 2011, 6:54 pm
Δημοσιεύσεις: 1461
Τοποθεσία: Νέα Φιλαδέλφεια
Όνομα: Μηνάς
RC: Team Losi 8ight 2.0
Motor: Picco P3R EVO
για αυτο τα παιδια μας βοηθανε με της εμπειριες τους ωστε να μαθαινουν οι καινουργιοι..!!!

_________________
Ελληνικό Φόρουμ Μοντελισμου http://www.rc-tunerz.com/index.php
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάρτιος 20th, 2012, 2:04 pm 
Aeroplane Support
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δεκέμβριος 31st, 2011, 1:37 am
Δημοσιεύσεις: 216
Τοποθεσία: Attiki
Όνομα: Γιαννης
Motor: ASP/magnum 2stroke .52
ένας εύκολος τρόπος για να καταλάβεις τη διαφορά στα μπουζί είναι από την αντίσταση τους. Το βλέπεις και από το μέγεθος στο σπειρωμα
Το Νο8 είναι λίγο πιο κοντό από Νο10 (OS)
όσο περισσότερο νίτρο τόσο πιο ψυχρό μπουζί όπως και μεγαλύτερη εξωτερική θερμοκρασία τόσο πιο ψυχρό.

_________________
Ελληνικό φόρουμ μοντελισμού
http://www.rc-tunerz.com
Εικόνα
Εικόνα
MECCAMO FUELS


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάιος 22nd, 2012, 10:43 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Ιανουάριος 15th, 2011, 12:26 am
Δημοσιεύσεις: 104
Τοποθεσία: Αμπελόκηποι
Δηλαδή μικρό νούμερο σημαίνει θερμό και μεγαλύτερο ψυχρό?
Από ποιο νούμερο ξεκινάνε και μέχρι ποιο φτάνουν?
Σε 28ρι κινητήρα τι χρησιμοποιούμαι με την ζέστη?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάιος 23rd, 2012, 12:25 am 
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Ιανουάριος 4th, 2011, 11:48 am
Δημοσιεύσεις: 1135
Τοποθεσία: Νέα Φιλαδέλφεια
gandreas έγραψε:
Δηλαδή μικρό νούμερο σημαίνει θερμό και μεγαλύτερο ψυχρό?
Από ποιο νούμερο ξεκινάνε και μέχρι ποιο φτάνουν?
Σε 28ρι κινητήρα τι χρησιμοποιούμαι με την ζέστη?

αναλογα ποιο μοτερ και την μαρκα..δεν εχουν ολες οι μαρκες στανταρ νουμερο.

_________________
Ελληνικό Φόρουμ Μοντελισμου http://www.rc-tunerz.com/index.php
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Μάιος 26th, 2012, 11:40 pm 
Aeroplane Support
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δεκέμβριος 31st, 2011, 1:37 am
Δημοσιεύσεις: 216
Τοποθεσία: Attiki
Όνομα: Γιαννης
Motor: ASP/magnum 2stroke .52
gandreas έγραψε:
Δηλαδή μικρό νούμερο σημαίνει θερμό και μεγαλύτερο ψυχρό?
Από ποιο νούμερο ξεκινάνε και μέχρι ποιο φτάνουν?
Σε 28ρι κινητήρα τι χρησιμοποιούμαι με την ζέστη?



Ξεκινανε απο 3 μεχρι 10. Το μικρο νουμερο σημαινει θερμο και το μεγαλυτερο σημαινει ψυχρο.
Για 28αρι μοτερ θα βαλεις 5 η 4.

_________________
Ελληνικό φόρουμ μοντελισμού
http://www.rc-tunerz.com
Εικόνα
Εικόνα
MECCAMO FUELS


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Αύγουστος 26th, 2012, 9:39 am 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Αύγουστος 19th, 2012, 10:52 am
Δημοσιεύσεις: 13
για 50αρι μοτερ (thynder tiger mta 4 s50) τι μπουζι προτεινετε?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Αύγουστος 26th, 2012, 12:03 pm 
Bοηθός Μηχανικού
Bοηθός Μηχανικού
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Μάιος 7th, 2012, 2:27 pm
Δημοσιεύσεις: 314
Τοποθεσία: Καλαμάτα
Όνομα: Άρης
RC: TT EB4 s2 PRO (new version), TT Sparrowhawk XB
Motor: TT Pro 21BX-R, Route246 120A esc + 5000kv motor bl
Δεν διαλεγεις μπουζι πάντα ανάλογα με το νούμερο του μοτερ σου και το στροφάρισμα του, αλλά ανάλογα από τη θερμοκρασια περιβαλλοντως... Δηλαδή αν είναι καλοκαιρι και κάνει ζεστη βάζεις ψυχρό μπουζι (μεγάλο νούμερο) ενώ αν είναι χειμώνας κ κάνει κρύο, βάζεις θερμό μπουζι (μικρό νούμερο)!

_________________
Thunder Tiger Sparrowhawk TTR XB (Brushless Route 246/Kyosho 120A esc + 5000kv motor ;))
Thunder Tiger EB4 s2 PRO NEW VERSION Buggy (s2.5 PRO) 8-)
F-22 Raptor Homemade From DEPRON

Spektrum DX3R !! :D
GRP and ProLine Tyres!!
RB Fuels!!
Robbe Roxxy batteries
ΕικόναΕικόνα
Εικόνα Εικόνα Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Αύγουστος 26th, 2012, 2:05 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Αύγουστος 19th, 2012, 10:52 am
Δημοσιεύσεις: 13
Driver Aris έγραψε:
Δεν διαλεγεις μπουζι πάντα ανάλογα με το νούμερο του μοτερ σου και το στροφάρισμα του, αλλά ανάλογα από τη θερμοκρασια περιβαλλοντως... Δηλαδή αν είναι καλοκαιρι και κάνει ζεστη βάζεις ψυχρό μπουζι (μεγάλο νούμερο) ενώ αν είναι χειμώνας κ κάνει κρύο, βάζεις θερμό μπουζι (μικρό νούμερο)!



ναι σύμφωνο σε αυτό που λες αλλα ποσο μικρό νούμερο η ποσο μεγάλο μπορώ να βάλω? παίζει και ο κινητήρας ρολο. δηλαδή τώρα που έρχεται χειμώνας τι προτείνεις? και τι θα μου πρότεινες για καλοκαίρι?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Αύγουστος 26th, 2012, 4:13 pm 
Eκπαιδευόμενος
Eκπαιδευόμενος

Εγγραφή: Αύγουστος 19th, 2012, 10:52 am
Δημοσιεύσεις: 13
κάποια ιδέα κανεις για το τι μπουζί να χρησιμοποιήσω??


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Αύγουστος 27th, 2012, 12:52 pm 
Ειδικευόμενος
Ειδικευόμενος
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Ιανουάριος 4th, 2011, 1:26 pm
Δημοσιεύσεις: 1839
Τοποθεσία: Κοντά στην Ακρόπολη...
Ξεκίνα με το μπουζί που προτείνει ο κατασκευαστής και ανάλογα τον καιρό "ψυχραίνεις" ή "θερμαίνεις" ελάχιστα.:)

_________________
Ελληνικό Φόρουμ Μοντελισμου http://www.rc-tunerz.com/index.php

Εικόνα Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Kyosho AXIS EX,Inferno DX,Inferno MP777,V-one,FW-O5,
Serpent Vector,Serpent Quattro. Thunder Tiger Panda,Tamiya FF01,Xray T1 FK05,TRINITY SWITCHBLADE 10,Sig Piper Cub, Kyosho Ultima RB type R EVO ,Kyosho Lazer ZX-5 ;)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματοςΔημιουργία απάντησης Σελίδα 1 από 1   [ 15 Δημοσιεύσεις ]


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
twilightBB Style by Rc-Tunerz.com RC-Tunerz.com


Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com